.borde gå och lägga mig.

Hela familjen sover och här sitter jag och gör ingen nyta alls. Känner att pressen på mig att göra någon nytta på alla stunder Elvira sover håller på att knäcka mig. jag förstår inte att folk inte förstår att jag också kan bli trött. Prova att vara vaksam över ett barn som kryper omkring och smakar på allt och reser sig mot allt och ramlar bakåt och åt sidan och hej å hå en hel dag. Tror ni att ni skulle vara pigga? Jag menar, jag gör ju liksom annat under tiden också. Som att dammsuga, diska, göra mat, plocka undan saker och inte minst tänka. Puh!
Måste säga att jag faktiskt är helt slut. Tro inte att det är som atta vara ledig och ha semester när man är mammaledig. För det är det inte!
Men jag klagar aldrig, för jag trivs. Jag vill bara inte känna att jag måste göra nyttiga saker hela hela tiden.

Måste se till att bara få vara ledig några dagar. Bara jag och Elvira (Jimmy jobbar ju liksom). Bara vi två, hemma, inte göra något, bara göra inget.

Men vem ska städa!?

Kommentarer
Postat av: Angelica

Åhhh nu skriver du som att det skulle kunna varit jag igen....
Visst är det jobbigt..? bara för att man är hemma o mammaledig betyder det inte att man ska hinna göra så j...a massa nyttiga saker.. typ städa baka diska träna mm... man har lixom ett barn att ta hand om ( eller 3 barn ... 2 hundar också) Och ändå går inte Isac ännu...
kram

2008-03-13 @ 14:12:21
Postat av: Frida

Precis, jag känner mig mucho frustrerad!

2008-03-13 @ 14:39:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0