.förväntningar.

Att små kommentarer som folk bara slänger ur sig kan såra så mycket.

Jag har halsbränna. Det gör ont. Imorgon ska jag till liköping igen. Det är tråkigt. Tänk om man kunde bli världens mest positiva människa. Visst skulle väl allt vara bra då? Eller är det kanske då man blir utbränd? Det var någon som pratade om förväntningar idag. Jag kände inte igen mig i det han sa men jag förstår hans tanke. Att en förväntning alltid är laddad med en positiv känsla. Ja jo visst men att hela livet  gå och ha förväntningar på att något ska bli bra, bättre eller att något omtumlande häftigt ska hända känns inte som en nyttig inställning till livet. Alldeles för ofta får man ju sina förväntningar krossade och hur skulle livet se ut om det bara bestod av en massa krossade förväntningar. Jag skulle i alla fall inte vara frisk i psyket. Kanske är det min negativa sida som talar men kan ni inte hålla med mig om att allt man önskar inte alltid går i uppfyllelse. Hade det gjort det hade jag varit rik nu eller åtminsonde haft en månadsinkomst över 0 kronor.
Jag kan sträcka mig så långt att man har förväntningar på livet, att allt ska ordna sig någon gång. Ungdomsrevolten ska gå över, medelålderskrisen ska plana ut och att klimakteriet ska vara snabbt avklarad, men att sätta förväntningar på minsta lilla detalj i livet.....nej tack!

Kommentarer
Postat av: sofia.

så sant som det var sagt.

2008-12-07 @ 11:02:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0