.det är lördag idag idag och då blir man jätteglad.

Jag och Elvira har varit och bastat med mamma. Det var väldigt trevligt till Elvira ramlade och slog i huvudet. Hon hade sin foppa-tofflor på sig men så snubblade hon på plastpoolen och ramlade. Aj aj. Men det blev inte ens en bula. Det gick att törsta henne med en dusch och sen var allt bra igen. Jag blev i alla fall väldigt nervös och kände mig så skyldig som lät henne gå omkring på ett halt golv. Ajabajamama.

Nu har hon i alla fall somnat för natten. 21.30 slöt hon ögonen för att börja snarka lite lätt. Innan dess har vi ätit nybakade baguetter som Bobo gjort, vi har pratat i telefon med både farmor, mormor och moster. Elvira är så duktig och har lärt sig svara när hon pratar i telefonen med någon. Annars har hon bara lyssnat och nickat.
Jag måste tyvärr erkänna att vi idag har gett Elvira en liiiiten skål med ostbågar. Hon tyckte det var så mumsig så mumsigt. och det är ju lördag, så varför inte. Det är inte ofta vi har ostbågar hemma så det lär väl inte bli någon vana heller. Dessutom tröttnade hon ganska snabbt. Det blev väl för geggigt. Vi gick och borstade tänderna istället och sedan somnade hon. Idag har hon varit min lilla prinsessa.

Nu ska jag återgå till meningslöst tevetittande.

gunatt

Elvira, ungefär samma tid förra året.

Kommentarer
Postat av: Bee

Världens sötaste.

Ett litet minne kom just tillbaka till mig.

Kommer ni ihåg att det var en dreggelunge?

Dyngsouer skulle man kunna säga.

Hahaha

2008-10-27 @ 16:06:31
Postat av: Frida

Ja just det. Hoppas nästa blir likadan, hahahahahah!

2008-10-27 @ 21:12:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0