.ekus me maaaam.

Vad gör man om dagarna i kalla Sverige?

Jag hade tänkt att bli en ny människa som bara gör nyttiga saker och som håller mitt hem rent och fräscht och min kropp smal och trind, men jag känner redan nu att jag inte kommer att hålla vad jag lovat.
Redan nu har jag (och Elvira) fyllt hemmet med diverse småsaker som inte ligger där de är menade att vara. Elviras rum har på en dag flyttats till köket där man just nu får kliva långa kliv för att inte ramla över klossar och gosedjur. Packningen som inte vill packa upp sig själv ligger kvar i väskorna som står ganska mycket i vägen i hallen.
Idag har jag stillat sötsuget med en å en halv liter coca cola och jag kan inte längre skylla på att man håller magen i form och fri från semesterdiarre med cola, för jag är ju inte längre på semester. Och etfersom jag planerar att sluta amma och därmed kommer att lättare gå upp i vikt är detta intag av cola som att hälla i sig matolja. Jag blir ibland lite äcklad av mig själv när jag ser dallret som finns kvar på magen efter en graviditet. Kroppen är inte vad den har varit. Och tuttarna ska vi inte tala om. I mina ögon hänger dom i ungefär samma höjd som naveln. Köpte mig en nya bh för att försöka rädda utseendet. Funkade ganska bra förutom att det ser ut som jag har gigantiska tuttar i höjd med hakan nu istället.

Blir man någonsin nöjd?

Jag behöver hjälp med sysselsättning. Jag behöver hjälp med matlagning och jag behöver hjälp med städning. Kan du hjälpa mig?

Och så behöver jag lite fler vänner tror jag. Kändes som min mobil hade dött under semestern. Ingen skickade ens ett pip till den. Surt!


Kommentarer
Postat av: sofia.

jag ville vara din vän i dag men du ville inte alls vara min!!!

2008-02-07 @ 18:53:55
Postat av: frida

åååå jag är så ledsen, min mobil hade inget batteri!!!!

2008-02-07 @ 19:18:53
Postat av: Bee

Jag är ju din vän.Men jag kan även bli din barnflicka/städerska/matlagerska.(jag är skitbra på att laga mat)
Eftersom jag har 3 mån uppsägningstid på mitt jobb vore det bra om du kunde höra av dig så fort som möjligt angående lön och arbetsvillkor.

2008-02-08 @ 08:12:38
Postat av: Frida

Bea, du får 3,50/h om det går bra. Det är ungefär vad budgeten tillåter.
Men du kan få gå på toa här och använda vårt toapapper. Och så kan du få äta nudlar här ibland.

2008-02-08 @ 12:06:34
Postat av: Angelica

Hmmm trodde det va jag som skrivit din blogg!
nja kroppen ser nog aldrig mer ut som den en gång gjorde... ( jag har inte ens haft turen att kunna amma). Angående brösten så kan du alltid kolla in mina så mår du MYCKET bätre efter det HIHIIHi
hemet städar sig inte självt... även fast jag inbillar mig det varge dag och vägrar göra något åt det..
Nytt liv börjar jag för övrigt varje vecka.. men inte heller där blir det någon skillnad.. SUCK!!!

2008-02-08 @ 13:03:22
Postat av: Frida

Är det kanske ett mamma-dilemma det här med städning och kroppsfixering?
Jag trodde mammarollen mer skulle handla om gos och kel och bajsiga blöjor. Kunde ingen informera innan? Eller, jag skulle iofs inte vilja inte vara mamma så skit samma.

2008-02-08 @ 19:28:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0