.mamis hjärta.

Hittade en busig bild på Elvira från i somras, juli tror jag. Man kan se redan då att hon skulle li ett riktigt busfrö.
image255
Idag har mami klippt sig. Det blev en page. Om jag får säga det själv så blev det faktiskt rätt bra. Men vi får se vad jag tycker imorgon när jag ska göra iordning håret själv. Brukar ju inte bli som hos frisören direkt. Förresten så måste jag tacka Sofia igen för att hon beställde tiden åt mig. Schyrre!
Sedan åkte Elvira och mami till ÖF som vi brukar göra på måndagar. Idag var det lugnt där, men innan vi kom hade det varit typ 60 pers därinne så det kändes som personalen var helt utmattade. Elvira var i sitt esse och satt inte still en sekund.
Måste bara berätta om en händelse från köket på ÖF. Som alla vet så äter ju Elvira ungefär lika mycket mat som en fluga och just idag hade vi faktiskt mat med oss för att jag skulle se hur hon skulle reagera om det fanns barn runtomkring som åt. Själv hade jag med mig en liten meny från McDonalds som jag för övrigt inte åt upp och därmed fortfarande kan få känna mig lite smal. Elvira åt i alla fall ingenting utansatt mest och gnällde och tjöt. Då kon personal S på den brillianta idén att tvätta saltet av en pomme och ge henne och den ville hon förstås ha eftersom den var kul att hålla i och snutta på. Så mitt i den scenen kliver en sköterska från BVC in och får förklarat för sig att Elvira inte vill äta. Då vänder hon sig mot mig och tittar på mig som om jag var en liten uppkastning, och säger "Nä det förstår väl jag de att hon inte vill äta. Jag skulle också skita i maten om jag fick pomme. Ha, det skulle väl vem som helst. Mat, vem vill ha mat när man kan äta godis."
Som om jag skulle sitta och ge Elvira sötsaker och McDonaldsmat istället för nyttig mat.
Jag ville resa mig upp och köra in pommen i näsan på henne men som tur var så erkände S att det var hon som hade gett Elvira pommen. Så då frågade sköterskan "Jaha så du brukar inte ge pomme alltså?"
Jo, till frukost lunch och middag ville jag svara men jag höll mig och svarade inte alls istället. Sedan satt hon och stirrade på oss när vi försökte äta. Grrr...Mjauuu (catfight)

Men nu har jag kömmit över det där...japp...det ......har j.........ag


Kommentarer
Postat av: Angelica

Åhhhhh stackre!!! Jag hade kännt mig som världens sämsta mamma. Eller hade jag slagit till henne...jag vet inte riktigt.. hmm

2008-02-25 @ 22:47:38
Postat av: natta

irriterande dömande kärring dåå!

2008-02-26 @ 18:26:31
URL: http://naatta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0