.sol och värme.

efterlängtat sommarväder anlände idag. Vi beslöt oss att åka till landet, mor och jag syster (och Elvira såklart).
Landet är ett konstigt namn på ett hus egentligen? Säger alla landet om sitt sommarställe? Näe det är nog bara vi. Alla andra säger nog helt enkelt sommarställe. Vi ska till sommarstället. Inte heller så snyggt egentligen. Jag ska nog börja säga, Vi ska åka till det gula huset....på landet, eller nåt i den stilen. Eller duger det med landet?

Vi hade det lite trevligt med rabattrensning, solning och matning...det vanliga.

Efter, när pappa Peter kommit hem, åkte vi till returpunkten med lite skräp och sedan till klocket med ekbordet som jag krängt iväg till moster Rachel. Hoppas att hon blir nöjd bara. Schnyggt är det ju i alla fall.

Kvällen följdes av Elviras sår i stjärten som uppkommit under dagen. Aj aj med röd stjärt. Inte bra, För mycket glass. Vi tröstade oss med Allsång på Skansen. Elvira svängde sina lurviga och ville absolut att båda mamma pappa och moster skulle hänga med i svänget. Vi gjorde det. Så där stod vi ala fyra och putade med stjärtarna och gungade med knäna, knäppte med fingrarna och sa uhhhhh, dansa!
Skulle vara roligt om grannarna gjorde en lite video med tjuvfilmat material från störda familjen Asklunds lägenhet. Hahah....jag kan bara tänka mig...hahahahahah.

Morden i Midsomer förblir tyvärr en dalande serie. I början var det ju lite kul att kanske ha rätt om vem mördaren är. Men nu, nu skulle man inte ens kunna gissa om de så skrev det i förtexten. Näe, alldeles för långsökt. Alldeles för många misstänkta. Bobo snarkade fint där han låg i soffan och "inte sov".

Dags att möta bomullen igen och se om ögonlocken håller tätt i natt med. Ska bli intressant och skönt.

puss.
Bild?
OK!

Thailand, vintern 08, oskarp, men varm.

Kommentarer
Postat av: Malin

D där med landet! Det är nog bara ni neråt i ladet som säger så=) Vi säger stugan uppe i Norrland och jag höll på att skratta ihjäl mig första gången jag hörde att ni sa landet. Det är ju som du säger ett hus=) en stuga mer än ett land. Var i Thailand var ni?

2008-07-02 @ 13:30:26
URL: http://maliiiins.blogg.se/
Postat av: sofia.

ÅHHH THAILAND!!!!!! fint.



2008-07-02 @ 13:42:39
Postat av: sofia.

jag vet fler som säger landet och sina land föresten.

vårat land är ju verkligen landet. inte gula huset. även om det är gult. nää landet är landet..

2008-07-02 @ 13:43:30
Postat av: nathalie

alla säger landet som jag känner ;D

2008-07-02 @ 14:45:20
URL: http://naatta.blogg.se/
Postat av: erica

Jag säger landet om vårt sommarställe men blir konstant mobbad av sambon för att ja säger så.

2008-07-04 @ 14:53:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0