.tvätt.

Jag tvättar. Det är tråkigt men ändå mycket roligare nu när jag gör det en gång i veckan istället för en gång i månaden. Det värsta med att tvätta är att para ihop strumpor och plocka ner allt i lådorna. Just där tar alla mina krafter och min lust slut så oftast ligger tvätten vikt i bra tag i tvättkorgen innan den får träffa lådorna igen. Men jag har bättrat mig. Idag har jag även gjort amerikanska pannkakor för första gången i mitt liv. Jag spexade till det lite dessutom och bytta filmjölken mot lätt creme fraiche och mjölk. Spännande va? Smakade ganska gott men var väldigt mättande. Jag fick i mig en och Elvira petade i sig några bitar och en hel massa blåbär. Det blev ett fint mellanmål innan moffas riktiga pannkakor i alla fall. Där klämde Elvira i sig två och en halv. Hon gillar vanliga riktiga pannkakor kan man säga. Jag ringde till a-kassan idag...igen. Idag svarade en kvinna av vad jag tror det lite äldre slaget och hon var jätterolig. Hon kunde inte förstå att datorn kunde vara så krånglig! Åååhh Allt tar ju sån tid och är så krångligt beklagade hon sig i luren. Jag glömde tillslut att jag var arg och satt istället och fnissade lite där i andra änden. I alla fall så har mitt ärende nu lagt sig i en kö till gruppen för överklaganden. Spännande värre. Hon sa att det kunde ta ett par veckor innan någon tittade på den. ETT PAR VECKOR!! skrek jag. Det slutade i alla fall med att hon erkände att dom hade ju faktiskt inte så mycket att göra i den där gruppen nu så det kommer nog antagligen gå snabbare. I vilket fall som helst är det bråttom att få ett intyg från min handledare nu. När jag skrev och frågade om jag fick ett så skrev hon bara "Lycka till med överklagandet!" tillbaka, undrar vad det betyder? Kanske dimper det ner ett brav i lådan snart....eller oxå inte. Nu ska jag sluta beklaga mig över min tragiska situation som extrem fattiglapp och istället fokusera på....hmm, min bok, "att älska som en porrstjärna" Hahaha, kanske en karriär att fundera på nu i dessa arbetslösa tider.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0